DAGENS IHOPKASTADE MODE


Såg att någon vunnit en resa till Milano (?) för att hon la ut en outfit på minoutfit.se som blev himla populär. (Eller något åt det hållet, minnet sviker..) I alla fall så kände jag att fan, det kanske är precis det man skulle göra. Vinna en resa är ju inte helt fy skam. Svårt är det inte heller att posera framför spegeln varje dag, något jag är en riktig hejjare på faktiskt.

Problemet är väl det där med outfiten.. Klart att jag tycker om kläderna jag strosar runt i varje dag men om det är mode, nja vette fan alltså. För enkelt var att vara mode känns det som, i alla fall för enkelt för dagens mode.

Faktiskt tycker jag att dagens mode har snubblat till lite och ofta ser ut som: Hej jag tar på mig allt jag hittar. Olika mönster och färger, desto mer desto bättre. Och gärna så många olika material som möjligt. Känns lite som att folk tror att det är mode just för att det ser konstigt ut men folk går runt i det så det bara måste vara mode. Eller i alla fall jag (som är galet modemedveten..) tycker ofta det ser galet, nästintill fult ut. Men det kanske är för att jag inte förstår det där med mode. Ni kanske sitter och suckar och fäller en tår nu för att jag verkar helt bakom flötet när jag själv tror att jag finns långt framför.

Men som Klingan här uppe på bilden till vänster. Absolut inget jag skulle strosa runt i och jag tycker inte riktigt det går ihop heller. Men faktiskt tycker jag att Elin bär det ganska bra ändå! Och Acnes bild till höger, förstår inte riktigt jackan, men det kanske bara är jag.

Kommentarer
Postat av: shopalicious

Elin är sjukt snygg här!

2010-02-19 @ 12:24:17
URL: http://shopalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0