ett litet problem

Jag har sån tur att jag får ha alla mina saker i ett badrum medan mamma och mimmi får dela i ett annat. Jag som då även är så smart har två handdukar, en till mitt ansikte och en till allas händer. Meningen är då att det endast är mitt ansikte som ska torkas på "Maria" handduken som den då är döpt till, inte andras bajshänder..dom ska torkas på "Gäster".

Vet inte vad som är problemet men tydligen är det fler än jag som känner sig som "Maria" eftersom min handduk ständigt är fuktig. Förstår inte varför inte mina gäster känner sig som gäster. Kanske orkar ingen bry sig om lapparna, kanske läser folket dem inte ens.

Hur löser man då detta lilla problem? Har funderat på en bra lösning som jag tror skulle fungera. Att byta ut "Maria" lappen till "Stjärt-handduk" borde ju göra susen. Ingen skulle våga testa att torka de nytvättade händerna på en handduk döpt till något så mysigt. Ingen skulle strunta i lappen, det vågar man inte. Självklart är det inte rumpan jag ska torka där, utan fortfarande ansiktet. Borde hålla obehöriga händer borta.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha du är så smart Maria! :D

2009-10-21 @ 09:42:35
URL: http://lisastrandqvist.blogg.se/
Postat av: johanna

haha den var bra, så länge inte alla dina gäster läser din blogg ;)

2009-10-21 @ 19:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0