tårtkalas

Dagen bjöd på ett riktigt tårtkalas, eller rättare sagt 3:orna bjöd. Alla har väl hört "den som väntar på något gott väntar aldrig för länge" så där stod vi och köade i tid som till en riktig konsert. När det väl blev insläpp (!) så hade axeln dött 4 gånger på grund av idrottsväskan som jag kärt släpade med. Väl inne i djungeln blev det köttning på ren svenska som Emma Sjöö hade sagt.

Jag och väskan sammarbetade bra, klippte väl en 3-4 tårtätare med ett sving. Det behövdes kan jag lova för man stod som fast cementerad, kom varken framåt eller bakåt. Det tog ett tag innan man plöjt upp vägen men tog mig fram till tårtorna tillslut. Både bra och dåligt. Smakade himla bra, faktiskt för bra för att magen skulle slippa bli överfull och det var nästan så att det stod tårta ut genom öronen. Men bara nästan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0