barn på nytt

Idag fick jag leka med smäll-plast eller vad det kallas. Plast med lufbubblor som man trycker sönder och ut kommer en liten smäll. Det gjorde mig till ett barn på nytt. Smäll-plast, tågbanor och små barn och jag blev genast 10 år yngre, om inte mer.
Man har ju hört om 40års kris men finns det kanske även en till liten mindre kris, runt 17 sisådär? Isåfall är jag nog där. Jag känner mig inte sådär gammal och grå men med 1år kvar till myndig och körkort vill jag bara pausa en stund. Vissa säger att livet börjar vid 40 och isåfall är det ett tag kvar. Men enligt mig har livet redan börjat. Vid min ålder sägs det att  man har/har haft som roligast och visst har jag haft kul. Men det känns som att tiden börjar ta slut för att ha roligt.

Om 10 år ska jag:

  • Jobba heltid med max 4 veckors lov per år, nu har jag runt 15 härliga fria veckor.
  • Vara mamma till 2 kanske 3 barn.
  • Kanske vara gift.
  • Äga ett hus
  • Städa, laga mat, betala räkningar.

Hur ska man hinna med allt? Jag vill resa och se hela världen, ta ett par år och bara ha kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0