Hon går genom tavlan, ut ur bilden

10 sidor kvar och jag ville verkligen inte läsa resten, visste att slutet inte skulle bli som ja ville. Skulle aldrig hinna bli som ja ville, inte på 10 ynka sidor.
3 sidor och jag blev nästan arg, den ena av två delar ur flickans liv är slut och till och med slut utan ett slut. Så mycket som man inte fick reda på, saker som man inte fick höra hände men som lämnade ärr i delen om när hon var äldre.
En halv sida kvar, kanske början på slutet, men så mycket som jag själv ville lägga till.

" De tryckte ner den sprattlande kroppen mot golvet där Torstens spyor låg i små klumpar. "

" Innan du har fyllt femton måste du ha smakat hembränt, helst ha varit full. På högstadiet ska man veta allt om fylla, bakfylla och sex. Har du inte kysst någon vid femton så kan du bli nunna. Vill du inte mobba de utvalda lärarna så får du skylla dig själv. Vattentoaletterna väntar. Vem tror du att du är, egentligen? "

En klart bra bok fram tills slutet, egentligen en bok utan slut, enligt mig.


Hon går genom tavlan, ut ur bilden  - Johanna Nilsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0