jobba jobba jobba

En arbetsdag avklarad, 13 återstår. Längtar till sista veckan när man kan börja räkna ner dagarna istället för upp som jag gör nu. Skönt att vi delades in i två större grupper iår istället för två och två som ifjol, behöver aldrig vara ensam nu och fler att prata med! Dessvärre har vi alltid en handledare med så det bli ingen sovpaus iår som vi lyckades fixa ifjol.
Mina händer och min rygg smärtar av ogräsrensning. Blir nog mer biff av ogräslyftning än av att lyfta skrot! Slutar på 120 timmars ren muskelbyggning efter dessa 3 veckor.
Min kväll är snart slut, mitt sommarlov har inte börjat än.
Det känns som att man får längre sommarlov om man jobbar 3 veckor kom jag på idag eftersom dessa veckor går segt för oss arbetare och inte er andra.
Det känns att man inte har sommarlov när Niklas springer runt och halvsjunger "jobba, jobba, jobba". Likadant som ifjol.

Kommentarer
Postat av: Tilda

vart jobbar du :)?

2009-06-16 @ 09:21:03
Postat av: Maria

Jag jobbar åt kommunen, rensar ogräs och annat tråkigt! :)

2009-06-16 @ 21:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0