the guitar, my new best friend

Något jag och Johan inte har gemensamt är musiktalanger, verkligen inte. Jag är en sån typ som inte ens kan namnet på låtarna jag själv lyssnar på. För mig känns det som att Johan kan alla artister och låtar. Kanske just för att jag inte kan något nästan. Jag vet, det är illa men det går bara inte att ändra på. Hur mycket jag än vill att det ska fastna så gör det inte det. Väldigt frustrerande ibland när man hört något bra men varken kan sjunga upp låten eller komma ihåg namnet på den..

Men idag slog vi på stort! För första gången sen musiken i 8an försökte jag spela gitarr idag! Kände mig faktiskt ganska duktig. Johan ska nog få ägna sig åt att lära mig ett par ackord framöver så kan jag slå på stort och lära mig en låt sen. Lär väl inte sluta så men kan väl hoppas! Har faktiskt en gitarr som han ska få stämma, sen är jag fit for fight!

Det kanske kan bli något av mig ändå! Jag kanske slutar som gitarrist, vem vet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0