Staffan, was he really a stable dreng?

Ja hur vare egentligen med staffan? Läser man våran fina svengelska text får man reda på allt.
Spins X-mas day eller vad det var gick väl sådär. Vi sjöng väl fint i alla fall, men dansen fanns inte ens. Och tävlingarna var lite hala! Men ett år kvar, då tar vi igen allt!

Halva klassen var lagomt hatiska till låtvalet, men vi röstade om det så jag bryr mig inte! Kändes bättre med en oseriös låt när jag vet att jag låter som en klämd katt när jag ska ta de fina tonerna. Hellre klämma katten under en oseriös låt än en fin jullåt som ska sjungas perfekt!

Så staffan här då :

Staffan was a stable dreng
Stable dreng, stable dreng
He watered his fawlar five
Fawlar five, fawlar five

Stars, stars twinkle so bright
Gossar let us all be allright
One time blue now every year we all sing a christmas cheer

Fifth fole is apel grey
Apel grey, apel grey
Staffan ride himself all day
Self all day, self all day

Stars, stars twinkle so bright
Gossar let us all be allright
One time blue now every year we all sing a christmas cheer

Now it’s light in every spis
Every spis, every spis
With christmas gröt and christmas gris
Christmas gris, christmas gris

Stars, stars twinkle so bright
Gossar let us all be allright
One time blue now every year we all sing a christmas cheer


Kommentarer
Postat av: Tolda

Köng låt juh! :D

2009-12-25 @ 18:06:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0