Varför blir vi aldrig nöjda?

Jag går hela tiden runt och berättar för folk att jag absolut inte har gjort något denna sommar men hallå, jag har inte suttit ensam en enda kväll som jag kan komma på. Alltså har jag ju gjort massor, antagligen ni andra med som känner likadant.
Men vi blir väldigt sällan riktigt nöjda med det vi gör och ofta vill vi bara göra mer och mer eller bara ha mer.
Det är omöjligt att ha superkul 7 ¨dagar i veckan i 10 veckor, men det är precis det vi vill ha!
Vi nöjer oss inte riktigt med det vi får. Tänk alla dem som suttit ensam 5/6 kvällar, tänk då hur bra vi har haft det!
Man förstår inte hur bra man har det förrän man mister någon/något och verkligen inser hur skit allt kan vara!
"Man vet att man fått nog när man vill ha mer"  I många fall är det nog så, inte i alla. Men man ser inte själv hur bra man har det.
Jag kan säga att jag många gånger tänkt att när jag fått det si eller så ska jag vara nöjd men när jag väl står där vill jag bara ha mer för då känner jag inte ens att jag fått något. Det är egentligen hemskt när man tänker efter, men det är sant.
Dags för ändring kanske?

Kommentarer
Postat av: petra

det ligger nått i det du säger!

2009-08-15 @ 12:40:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0