fyfan för dagens ungdomar

Var en tur på stan igår och blev åskådare till "fjortis-fight" som inkluderade fula ord, sparkar och slag från ena hållet medans de andra försökte avbryta och gå därifrån.
Detta fortsatte senare på bussresan hem och ändrades från fjortis-fight till riktig mobbing där runt 7 tjejer skrek härliga ord som "skabbe" och "hora" och spottade på en ensam tjej.

Fyfan för dessa småfjortisar som troligtvis kommer tillbringa resten av sina liv på navet, inte för att det behöver vara illa.. men ja!
Mitt hat till dessa girls om man ens kan kalla dem mänskliga inkluderar ett par härligt fina ord som jag inte tar i min mun eller låter mina fingrar stava..

På bussresan börjar en vuxan man prata till dessa mobbare och säga att dem beter sig fel etc. etc. och han säger att det är coolt att ge sig på en ensam tjej om man är 4 stycken. Då svarar en av dessa idiotiska tjejer att "haha, vi har ännu fler på navet och förut på stan var vi typ 40 mot 4" Och där steg denna tjej i mina ögon, åå vilket begåvat barn som förstår ironi..

På en buss med många vuxna kan fler än en enda ingripa när någonting liknande händer men nej, där satt alla tysta och ignorerade, för det var ju inte deras problem eller? Så då är det klart att man inte behöver bry sig..
Jag var inte mycket bättre själv men i stundens hetta var jag så chockad över hur man kan bete sig och fick inte ur mig någonting passande mer än ett par viskande fula ord til Saga. 
Men faktiskt är jag bara 17 och kanske inte så tuff som jag trodde.
Men jag lånade ut min telefon till den ensamma tjejen och jag och Saga pratade med henne på resan hem så helt dumma var vi inte.

I efterhand kom vi på allt vi skulle ha sagt och gjort. "Bättre sent än aldrig" brukar man ju säga, men det funkar ju inte..

Nej, fyfan för dagens ungdomar säger jag bara.
Om man kan säga så när man är ungdom själv?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Usch jag såg dom också när dom sprang förbi mot busshållplatsen :( Så himla hemskt... Men vad ska man göra när man själv går ensam?

2009-08-30 @ 15:40:07
URL: http://lisastrandqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0