the last night

Har haft en trevlig sista helg.
Spenderade både fredagen och lördagen i tildas hem och mös på med lite blandat folk.

Igår klev jag upp i tid och försökte vända på dygnet nu när skolan är så nära den kan komma. Försökte sedan smita tillbaka till sängen och mitt varma täcke men vem kommer då in i mörkret om inte mamma. Klart mamsen hade planerat annat för majsan.. Målning av fönster stog tydligen på mitt schema istället så då var det bara att ge sig ut med hink och pensel och hämta mormor som steghållare på de högre höjderna.
Det gick bra och mamma erbjöd pengar men jag är så snäll så jag tackade nej, det är ju ändå mitt hus med och så länge jag slipper måla hela huset klarar jag mig.
Men jag kan ju stryka målare från vad jag ska bli när jag blir stor-listan, detta var ingen hitt, finns nog något som passar mig bättre. Hopas jag..

Igår kväll tog jag och Olivia en sväng över till Rebecca, utbytesstudents-tjejen från Usa som bor hos Johanna medans hon utforskar Usa. Satt och pratade om allt och inget. Kan ju vara bra att öva upp engelskan såhär minuterna före skolan sätter igång med hyss om att vi ska läsa långa texter på.. engelska.

Imorgon är det skola igen. Jag vet inte riktigt vad jag tycker, usch eller inte?

Kommentarer
Postat av: anne

skola är väl ändå okej? jobba är däremot inte det :|

2009-08-24 @ 20:25:32
URL: http://annebertelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0